22 maja zakończyliśmy 23. edycję Wymiany Polsko-Niemieckiej

22 maja 2024r. grupa młodzieży ze Stormarnschule w Ahrensburgu przyleciała do Polski. Tego samego dnia, w którym nasi partnerzy wylądowali w Gdańsku, udaliśmy się do naszych domów.

Pierwszego dnia przyjechaliśmy do szkoły, odświeżyliśmy nasze relacje i pokazaliśmy, jak wygląda nasza szkoła. Około południa nasza grupa udała się do Muzeum Emigracji w Gdyni, gdzie spędziliśmy cudowny czas. Po zwiedzaniu poszliśmy na pierogi, a potem poznawaliśmy Gdynię, rozwiązując zadania z gry miejskiej.

Drugiego dnia spotkaliśmy się w Gdańsku Głównym i zwiedziliśmy miasto z przewodnikiem. Po przerwie na obiad udaliśmy się do Muzeum II Wojny Światowej.

Trzeciego dnia pojechaliśmy na całodzienną wycieczkę do Malborka. Oprowadzanie z przewodnikiem pozwoliło nam lepiej poznać historię zamku krzyżackiego. Po zwiedzaniu zjedliśmy wspólny posiłek.

Czwarty dzień wymiany był do dyspozycji rodzin goszczących. Niektórzy pojechali na Hel, inni na mecz Arki Gdynia, a część spędziła czas z rodzinami. To był dzień szczególnej integracji.

Piątego dnia zwiedzaliśmy Trójmiasto. Nasi polscy uczniowie oprowadzili nas po Sopocie i Oliwie, gdzie wysłuchaliśmy chwytającego za gardło koncertu organowego. Po obiedzie udaliśmy się do kina na film „Strefa Interesów”.

Szóstego dnia zobaczyliśmy obraz „Sąd Ostateczny” w Muzeum Narodowym i braliśmy udział w warsztatach na jego temat. Następnie odbył się rejs na Westerplatte.

Ostatniego dnia spotkaliśmy się w szkole, aby podsumować wymianę, zrobić plakaty, oficjalnie się pożegnać i zjeść wspólną pizzę. Był to najtrudniejszy dzień dla wszystkich uczestników wymiany. Codziennie po zajęciach mieliśmy czas wolny, który spędzaliśmy razem, np. na plaży. Pogoda nam dopisała. Cieszymy się, że mogliśmy gościć kolegów i koleżanki z Niemiec!

Projekt został dofinansowany przez Radę Rodziców I ALO w Gdyni oraz Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży – DZIĘKUJEMY!